9 Listopada, Piątek, 2018

REKRUTACJA NA STAŻ ZAWODOWY W GRECJI

INFORMACJE O PROJEKCIE

 „Europejska jakość kształcenia kluczem do sukcesu uczniów z Sokołowa Podlaskiego”,  o numerze 2018-1-PL01-KA102-048609 realizowanego w ramach projektu realizowanego w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”, realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

STRESZCZENIE PROJEKTU

Projekt mobilności został przygotowany z myślą o uczniach, którzy potrzebują od szkoły solidnego szkolenia zawodowego, zapewniającego sukces na polskim i europejskim rynku pracy, wzmocnienia poczucia własnej wartości, nabycia kompetencji kulturowych i językowych. W projekcie

Wezmą udział uczniowie ZSCKR w Sokołowie Podlaskim, którzy kształcą się w zawodach technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, technik architektury krajobrazu i technik weterynarii. Łącznie na staż do Grecji wyjedzie 72 uczniów oraz  8 opiekunów. Mobilności zostaną zorganizowane wiosną 2019 roku w terminach: 2019.03.11 – 2019.03.22 dla technika mechanizacji i agrotroniki oraz 2019.04.08-2019.04.19 dla technika weterynarii i technika architektury krajobrazu.  Przed wyjazdem na praktyki, uczestnicy zostaną odpowiednio przygotowani, wezmą udział m.in. w przygotowaniu kulturowym, językowym oraz pedagogicznym.

Partnerem projektu jest grecka organizacja Golden Sun Mobility Center, , Egnantia 63,600 65, Platamonas Pierias, Grecja. Dobierając partnera do projektu kierowaliśmy się jego zaangażowaniem i faktem, że zaproponował najciekawsze miejsca, w których uczniowie mogliby rozwijać swoje kompetencje zawodowe, a także pozytywnymi efektami naszej dotychczasowej współpracy szybkim czasem odpowiedzi na zadawane pytania oraz ogromną życzliwością.

Każdy uczeń otrzyma europejski dokument "Europass Mobilność" wystawiony przez Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sokołowie Podlaskim, którego zapisy zostaną uzgodnione oraz będzie on podpisany i podstemplowany przez partnera przyjmującego oraz potwierdzony przez "Krajowe Centrum Europass" w języku polskim i angielskim, a także certyfikat uczestnictwa w stażu. Certyfikaty i Europassy będą wykorzystywane zarówno przez samych uczniów w momencie poszukiwania przez nich pracy, jak również przez szkołę do wystawienia ocen i opinii o danym uczniu. Europass Mobilność to dwujęzyczny (wydany w języku polskim i angielskim) dokument poświadczający poziom osiągniętych kwalifikacji zawodowych - o jego znaczeniu będziemy informować młodzież już na etapie akcji promocyjnej prowadzonej przed rekrutacją do projektu.

PRZYGOTOWANIA:

Przed wyborem uczestników, przeprowadzona będzie bardzo szeroka akcja informacyjna. W tym celu na tablicach informacyjnych w szkole oraz na stronie internetowej szkoły pojawią się ogłoszenia dotyczące rekrutacji na staż wraz z kryteriami wyboru, na spotkaniu Rady Pedagogicznej koordynator projektu przedstawi nauczycielom tematykę projektu z jego najważniejszymi celami, jak również kryteria wyboru uczestników, na lekcjach wychowawczych i spotkaniach z rodzicami, wychowawcy klas przekażą informacje rodzicom lub opiekunom: o projekcie i możliwościach uczestniczenia w nim młodzieży naszej szkoły oraz o kryteriach wyboru. Uczniowie wypełnią ankietę rekrutacyjną, która będzie podstawą rekrutacji. Powołana komisja rekrutacyjna, po zasięgnięciu opinii od wychowawców i innych nauczycieli-dokona wyboru 2 grup młodzieży po 36 osób każda (która weźmie udział w projekcie).

KRYTERIA WYBORU

-rzeczywiste zainteresowanie problematyką projektu

-wysokie oceny z zajęć praktycznych i praktyk zawodowych

-wysokie osiągnięcia edukacyjne uczniów z przedmiotów zawodowych

-wysoka frekwencja na zajęciach praktycznych i praktykach zawodowych

-brak uwag odnośnie zachowania

-znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym

-aktywne zaangażowanie w życie szkoły

-wolontariat

Do projektu zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskają największą liczbę punktów. Podczas rekrutacji nie będzie brana pod uwagę płeć, religia, wyznanie, orientacja seksualna, czy przynależność rasowa. Kwestionariusze rekrutacyjne nie będą zawierały pytań w tym zakresie.

 

Chcielibyśmy, aby projekty międzynarodowa i współpraca europejska wpisała się na stałe w harmonogram działania naszej szkoły. Dzięki nawiązanej podczas projektu zagranicznej współpracy będziemy mieli okazję skonfrontować nasze metody edukacji i aktywizacji zawodowej oraz dostosować je do potrzeb pracodawców z innych krajów